Tuesday, December 28, 2010

ku terima surat cinta mu

salam my blog,
lama rasanya x post entry kat ekau kan...
sian ekau kseorgan...eden bkan apo...
bkan nk tinggal ekau sorg eh, tp klu
eden x dpt su...

eden dah dpt surat cinta dri org lain sbnrnya,
msuk2 sem bru jer eden dh dpt 3 surat cinta..
eden sbnrnya x nk lyan gak surat2 tu,
tp eden terpaksa ...

dlm surat tu katonyo eh, 'eden tunggu ekau bls
dlm14 ari ni yo'
tergugat iman eden dpt surat cinta ni eh...
siap bdthu due date bls surat dio plak ...huh

seminggu sblm mmg eden x lyan
tp rasa rugi plak,
so minggu ke2 eden pun blas semua srat2 tu ...
eden ckp kat dio, eden dah ado ekau
so eden dah x temo org lain
tp semuo x mhu dongar...

so, eden pun terpaksalh jmpo ngan semuo

2 srt yg pertama mmg baik jo,
diorg terima ngan baik...Alhamdulillah...
belanja rm10 jer...setiap 1
tp ...
utk srt yg ke3 eden guna taktik
disguise, suruh kwn eden pegi...
tp slack dio x terima alasan
last2, eden terpksa berhabis rm20 ...hempeh betui..


nilah dio surat cinta yg eden dopet


so total up rm40 la utk minggu pertama ak
kat bumi UIA nih...mcm siot..abis mcm tu jer


siak ado namo penuh lgi..no matric pun dio thu


tp bkn ni yg ak nk kongsi sbnrnya...
aku nk kongsi ttg perkongsian dari seorg akak nih...

" dik, kita nih diibaratkan bagai bijih besi,
yg berada dlm perut bumi,
yg ayam x patuk n itik x sudu,
x der harga pun, tp bila di gali dan di'melting'kn
dan di'adun' ngan 'garam' dan 'gula' secukup rsa,
dicurahkn dlm acuannya dan
di'polish' bg berkilau...."

"ingatlah, time tu lah bijih besi td
menjadi berharga, harganya melambung tinggi,
diangkat olh org yg mahukannya...."




bila aku teringat kata2 akak nih,
2 jer persoalan yg bermain dlm pikirn aku
1.aku nk jg besi yg skrg nih sedia ader kat moto aku n
tunggu masa for berkarat or
2. aku mhu jd bijih besi tadi


aper2 pun aku nk pegi main pedang besi nih ....hoyey..
pedang jepun tu...mmg aku suka pedang
"masa ibarat pedang, klu kita x potong dia, dia akn potong kita"

4 comments:

  1. amboi.sejak bilo jadi ore n9 ni????bilo nok pakat datim di kfc plok?

    ReplyDelete
  2. hahaha...ni satu lg surat cinta yg eden dapat, siak ajok g datim lg....eden doh ado 'ekau'...
    nnt 'ekau' eden cemburu plak....hahaha...
    x main dh kfc loni..g radic fc plok...wak reunion sano...kita support barangan malaysia...(^_^)/..

    ReplyDelete
  3. radio fc? mane tu? edlee fc rajin g

    ReplyDelete
  4. bkn radio la...radik...emm...nk thu kat mno, tanya pak cik google..

    ReplyDelete