Saturday, October 9, 2010

apa cer magnet


salam,
arini aku nk bincang ttg magnet. magnet ape cer? ape yg hebat ttg magnet !!..
ha!..tulh korg x thu magnet merupakan cipataan Allah yg agung, bgitu byk skali konsep magnet ni telah diaplikasikan dlm kehidupan kita dlm kita sedar atau tak (reality is byk yg kita x sdar lah kan, sbb kita bkn ambik kisah pun, magnetor dlm moto pun kita x thu kat mna kan, yg penting moto idup, tunggang wak g kelas).
aku bkn nk citer byk sgt ttg fungsi or how magnetor can be use, but aku 'tertarik' ngan simbolik nya..
'tarikan magnet' lelaki(ktb utara) brtemu prempuan(ktb selatan).
'menarik' kan....sunnahtullah ini, semakin kita pjng umur, smkin kubur kata mari, smkin tu lah daya trikannya smkin kuat..
aku teringat satu pertanyaan ank usrah "bang!, blh ker kita bergaul, bergurau ngan perempuan"...

pergh!!!...saat tu baru aku perasaan ank2 usrah aku dah besar panjang, daya 'tarikan magnetnya' dah semakin kuat ..

klu dulu, persoalannya hanya berkisarkan ttg ibadah, akidah, dan akhlak jer...klu dulu, bdk2 perempuan ni diorg kutuk main2 jer..."bang! thu tak, kita org dah tegur mcm2 dan, tp pelajar perempuan yg "bengglo" tu x nk ikut la.." (ps: bengglo tu slpas ditapis dri bangang)...
 skrg korg dan aku mesti sedar kan, sdh smpai waktu nya kita utk clearkan kpd mereka ttg ikhtilat... aper itu ikhtilat, dan aper itu maksiat dan khalwat... moga dgn penerangan dapat menyelamatkan kta dri 'tarikan' magnet nih...hingga capai mardatillah..insyallh.
(p/s: insyllah well be continues about ikhtilat)

No comments:

Post a Comment