Saturday, October 30, 2010

mcm exam lh plak

assalamualaikum..

hohoho.....oleh sbb ader 2 org yg telah meng'tagg'ing diri ini, ak pun dgn senang atinya nk menjawab tag nih...
tp korg jgn marah plak klu jwapan tu x mencapai awan dan memijak bumi yg nyata nih....hohoho..
mery craya adha..hohoho
p/s: tin nk jawab terus blh?.. x nk tunngu jawapan..jd aku post terus lah ye...hohoho



1. Apa benda yang paling penting dalam hidup korang?
me and myself, my fikrah espacially

2. Benda yang terakhir korang beli menggunakan
duit korang sendiri?
klu tu jah duit yg aku ade atas dunia ni, aku akn buy

1.kain kapan,

2.keranda emas tu
makam pahlawan


3.'bilik kecik'

sbb nnt aku x nk org kata aku ni miskin sgt smpai mati pun menyusahkan org....hohoho


3. Dimana tempat korang ingin melangsungkan perkahwinan korang dan tema perkahwinan korang nanti?
PWTC tu...hoyey!!
hahaha....yg aku pling suka subscibe, tempat perkahwinan aku akn dilansungkn di dewan yg plg besar supo PWTC, siak ngan ader econ utk keselesaan tetamu, tempat tu mesti ad tayangan layar gambar2 kami dri kecik-besar, PA system supo ngan hok maher zain paka, sng pahni klu ado budok2 hok nk nasyid lgu mwi ko, mak cik2 nk karok lgu 'selimut putih' ko sng,pah2 ad kain2 langsir pjg menghiasi dinding syiling sesuai ngan tema colour persandingan kami, ad 3 sets pakaian persalinan, ad karpert merah, gimik santai dan punyai bilik khas utk letak hadiah kawin yg padat...hohoho... mery marry..
reality : aku nk wak kat umah aku jer, wlaupun x nmpak zahir tp insylh batin nya akn dirasai olh pasangannya..em.hoyey!!!..

4. Adakah korang sedang bercinta sekarang?
aha, nk thu sapa?
tp ni bkn no.1..sorry!!

ni lah dia dari aku lahir hingga skrg....
katanya namanya Nor Aini Abd. Rahman

2 org ni jer gadis yg ada dlm hidup aku buat masa nih, dan masih menunggu gadis ke-3...hohoho..
mmg bengglo...


5. Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?
insyallah, aku akn cinta isteriku hingga kekasihku tu meninggal dunia, then bye2..aku akn mencintai cawangan ke-2 pulak..
p/s: ini x bermakna cinta pertama dilupai..hohoho..mery happy marital life


6. Dimana korang selalu berjumpa dengan kekasih korang?
kat dapur....sbb klu ak bwk dia jumpa mak aku, mmg first2 aku srh dia masuk dapur dulu..hahaha.. nk bodek mak mentua..hohoho...mery ampu punya org.

7. Novel / buku / majalah yang terakhir korang beli?
buku amalan time padang mahsyar nnt...wah takut nyer.. dlm srh al-hadid, aku pun x ingat ayat berapa..korg cek sndirilah yg ada kata kita memberi pinjaman 2....insyllah dpt claim besar nnt... amin
p/s : harapannya kita dapat 'membeli' buku amalan 2 ngan tgn kanan kekgi, sbb tu loni, time kita nk menjual or membeli kat atas dunia ni kena amalkan ngan tgn kanan..hohoho..mery takut ma

8. Apakah nama penuh korang?
ahmad rabbani bin mokhtar..namo lawa..tp tuan xselawa namo..haha..xpo, xkiro mano..
p/s: tiru capik cikit...hohoho..
tp serius makna nma ni mmg semat, so dgn ksempatan ni aku ingin berterima kasih kat my parents sbb memberi nma yg semulia ni kat diri yg hina nih..

9. Antara mak dan ayah korang, yang mana korang lebih mesra?
2 2 best.....

10. Namakan orang yang korang betul-betul nak jumpa dalam hidup korang?
em....aku rasa mcm nk jumpa org yg aku x jumpa lgi...ad sorg lg yg blm aku pasti dah jumpa ke blm 'org tu'...em..nk thu x sapa?..
ha, lu pikir lah sendiri!!..

11. Adakah korang basuh baju korang sendiri?
masa dok mrsm dulu,ada basuh sendiri,ada hantar dobi.dok matrik,ada dobi so anta la jugak dobi.rajin sikit,basuh sendiri. dok uia,ada washer machine, so machine lah basuh.hehe.
p/s: tiru patien ckit...mmg sama pun, cuma mungkin lain kat matrix kot, aku rasa blh bilang ngn jari kaki sblh kanan jer brapa kali aku bsh sendiri slm 2 thun dok kat matrix 2...hohoho...mery lazy people

12. Dimanakah tempat yang korang betul-betul nak pergi?
nk pergi lawat akhirat...klu lawat blh balik smula cini, x mcm org yg diceritakn dlam al-quran yg mana bila dibangkitkan time akhrat bru berdoa kat Allah spy dikembalikan smula di dunia ni utk beribadah kat Allah..mmg bengglo..nauzubillah hi minzalik, tp smua ni x perlu sbb kita dah ader nabi yg menceritakan kpd kita semua itu... dont belive it!. belive it... hohoho..

13. Pilih salah satu, peluk atau cium?
nk bagi kat sapa nih?.. biasanya ak buat 2 2 kat mak n abahku


14. Beritahu 3 benda tentang orang yang tag korang
wah bayak tu...ok
1. kat patien
em...samalh ngan capik...hahaha..tp kedek2 tu aku tkr ngan ....tu mu tanya illa..hohoho
2. kat syara
hahaha, lama x dgr perkataan tu.. tp malang kau akn terima padah sbb 3 benda ttg mu adalah "tanya beri lah" aku nk oyak cini pun takut sero ati...hohoho..mery 



15. 5 benda yang korang sangat-sangat sayang dalam hidup korang?
my family n my GF

16. 5 lagu yang paling korang suka dan selalu dengar?
aku nk bg nama kmplan jer blh
1. gun n roses
2. eminem
3.rock dulu kala
4. dehearty, unic n In-Team
5. dikir
tu lagu hok dengar loni la...hok suko tu generalnya kpd lagu hok lyric dia meaningfull, x kira lagu rock, hip hop, or else...hohoho..lagu crismass pun aku dgr..hohoho


17. Bila tarikh lahir korang dan kat mana korang
sambut tahun lepas?
29 ogos 1989. biasanya aku x sambut pun. cuma klu smabut pun aku akn smbut kat dalm hset jer, tepon mak aku dan kta " terima kasih mak krn melahitkan anak mu yg x sempurna ni'. tambah2 time tu clcm bagi credit percuma... ape lg aku balunglah cukup2..org tepi aku pun aku telipon, time ni lah klu korg nk tgk org tido smbil pegang hset...hohoho...

18. 5 orang blogger yang korang nk tag
sorry rakan2 x-kt, smua ader org tagg doh so aku nk tagg member2 uia lah
1. najib, rahman, fahmi, marwan, danial 


19. Cerita sikit blogger yang pertama korang tag
mereka nih org pertama yg aku tagg sbb mereka nihlah rakan sepejuangan ak and meraka pun dah lma x sapu debu2 dalm blog diorg..hahaha..dulu korg tag aku, ak x jawab bb time tu ak x thu pun fun-tion tagg nih..so
jawab jgn x jawab..hohoho


mery examination to u-all and my-all.
p/s: mcm lgu mariah curry lah plak

No comments:

Post a Comment