Tuesday, November 2, 2010

antara budak dan spek

salam,
entry kali nih mcm haram cikit....sorylah klu ader sape2 yg terbaca entri nih time2 exam or sibuk..
p/s: jgn baca klu rasa sibuk, klu x nk menyesal dan kutuk ak...baik korg baca entri org lain yg lbh bermanfaat.. x der lah aku dpt kutukan dan korg pun x der lah dapat dosa ngan kutuk aku...hehehe

aper sinomin budak kecik ngan spek?...nk thu jawapan dia? ..ha..tgk gambar kat bawah nih

izham, merangkap sepupu aku..mmg susah nk ambik, tu mak dia yg pgg tu

Amsya, jgk merangkap spupu aku, kuat mkn tp plg aku suka sbb blh pgg bila2..x manja ..klu nangis bgi makann jer komperm senyap..hahaha


rayyan, merangkap ank spupu ak, mmg  memiliki senyuman yg mahal..klu dpt tgk dia senyum mmg bertuah...kayalah jwb nya tu sbb blh beli senyuman tu

Aimi, jg merangkap ank spupu ak, nmpak jer muram tp mmg baik..suka bergurau...mmg rindu nk main ngan aimi


ni adik kawan aku, aku pun dah x igt nama dia...hahaha..sory bro,,yg pasti aku pg umah ni sbb nk tunggang kuda..
ha..dah dapat jawapan nya?...jwapannya mmg aku suka pakai spek nih....hehehe
tp ape yg aku nk streeskan adalah 2 hadith ni...

جَاءَ أَعْرَابِيٌّ إِلَى النَّبِيِّ صلى الله عليه و سلم فَقَالَ تُقَبِّلُوْنَ الصِّبْيَانَ ؟ فَمَا نُقَبِّلُهُمْ فَقَالَ النَّبِيُّ صلى الله عليه و سلم ( أَو أَمْلِكُ لَكَ أَنْ نَزَعَ اللهُ مِنْ قَلْبِكَ الرَّحْمَةَ )
“Seorang (Arab Badui) datang kepada Nabi dan berkata: Engkau menciumi anak kecil? Kami tidak mencium anak-anak! Maka Nabi saw., bersabda: Aku tidak bisa membuat kasih sayang dalam hatimu, jika Allah telah mencabutnya.” (HR. Muslim).

dah hadith ini,
Hadis Abu Hurairah r.a:
Sesungguhnya Al-Aqrak bin Haabis pernah melihat Nabi s.a.w memeluk Hasan. Al-Aqrak lalu berkata: Sesungguhnya aku memiliki sepuluh orang anak, namun aku tidak pernah memeluk seorang pun daripada mereka. Kemudian Rasulullah s.a.w bersabda: Sesungguhnya sesiapa yang tidak menyayangi, nescaya beliau tidak akan disayangi.
Nombor Hadith Dalam Sahih Muslim : 4282

Hadis ini memberi gambaran bahwa kasih sayang diberikan kepada siapapun, termasuk anak-anak kecik.... moga kasih sayang dihati ni kekal dan bertambah disayangi oleh awek kita....amin

No comments:

Post a Comment