Wednesday, November 10, 2010

antara habis & enjoy

assalammualikum...

scene 1;

time kakiku melangkah dari dewan exam,
        hoyey!!!...
berakhirlah sudah exam aku arini..
aku nk mandi, nk melompat2, menari shafle ala MJ,
nk berenang,nk ketawa sepuas mungkin 
slpas menjawab soalan sport exam kat bwh ni...







scene 2;
tp tu bkan aku, yg aku thu adalah, time kluarnya
aku melangkah pintu dewan td, memikirkn keputusan
yg bakal aku terima.... segala usaha dah aku cuba
skrg aku tawakal..ya Allah..
aku berdoa,
kerana aku thu Allah suka org yg meminta ngan Nya,
aku x mahu di anggap sombong..terutama bila
berhadapan ngan-Nya nnt...
moga aku x lekang berdoa,

" bismillah, segala pujian keatas
penguasa minda dan segala gerak jari dan langkah ku,
segala selawat dan salam atas junjungan mulia
Nabi Muhammad  s.a.w. dan keatas kluarga baginda,
segala kesyukuran atas segala nikmat yg kuterima,
x terbatas pada waktu dan ketika..

Ya Allah,

diri yg hina ini hanya mampu mengatur,
namun Engkaulah yg lebih mengetahui apa yg
terbaik utk diri ini,
kiranya itulah keputusan Mu,
maka damaikan lah hati ini dgn keputusan-Mu,
aku bertawakal kepada Mu,

Ya Allah..

limpahkan lah rahmat kpd ibu-bapaku,
yg percaya dgn tingkah laku ku,
limpahkan lah rahmat kpd guru-guruku,
yg sudi mengajar dan berkongsi ilmu didada,
limpahkan lah rahmat kpd kawan-kawanku,
yg sudi melayan kerenah ku dikala tertekan,
limpahkan lah rahmat kpd muslimin dan muslimat.."

amin...moga doa-doa sorg hamba senantiasa berbuah dibibirku..

p/s: begi too lah antala 2 situasi
yg bisa terjadi bila exam berakhiran nya pun...
antara habis & enjoy or habis & tawakkal..
kita manyak2 reflek diri la.. tepuk dada tanya hati,
tepuk nyamuk keluar darah...hatdhoi!!..
ada ka peribahasan nya ini pun?..

p/s2: hatdhoi!! lama x dgr apik teilor cakap hatdhoi!..hahaha

2 comments: