Monday, November 22, 2010

cheng ho exhibition

salam,

 Cheng Ho Expo 21-26 November 2010 (14-19 Zulhijjah 1431H)
Tempat: Stadium Sultan Muhammad ke IV ,Kota Bharu, Kelantan


sepanjang aku cuti nih ak asyik pikir jer aper aktiviti yg aku blh buat utk adik2 aku..
tetpikir sal cheng ho exhibit terpikir usrah...
a.k.a blh cover 2 isi dari 10 mutabaah amal yg aku nk bawak utk adk2 aku..
1. berpengetahuan luas (musaqqafal fikri)
2. ibadah yg soheh (sahihul ibadah)

pameran yg ada kat expo menyeluruh dan berkonsepkan perdagangan, ada engineering mechanical, electrical, sivil, healthy care,perubatan traditional tibet, seni pertahankan diri dan art khat, pakaian, brg perhiasan sprt jed, cincin dan byk lg la...
 

kebetulan sepupu aku tido umah aku, aku ajak lah skali
prototype pintu gerbang bandar KB

tp yg plg menarik perhatian aku adalah seni khat nya

pertunjukan live tulis khat...mmg power.


seni art from china

persembahan kung-fu

yg sekecil ni pun dah harga RM700 something

yang paling menarik perhatian aku, pedang satriawan pawaka rm2000++

kaligrafi Al-Quran terpanjang di dunia

Hasan Al-Banna " wajib keatas setiap muslim memulakan dgn memperbaiki dirinya, kesempurnaan itu dpt di lihat bila ia telah dpt memiliki beberapa perkara yg meletakkannya di peringkat tertentu yg menjadikan ia mampu utk memikul tanggungjawab amal Islami "..

ader 2 lg yg aku nk adik2 ak cover sementara aku ad nih..
1.akidah yg sejahtera
2.kuat tubuh badan

moga permudahkan ideal akitiviti2 utk cover 2 silibus ni....amin 

2 comments: